מעל 1000 נהרגו ברעידת אדמה, ישראל הציעה סיוע

מערכת האתר No Comments on מעל 1000 נהרגו ברעידת אדמה, ישראל הציעה סיוע

סמוך לשעה 3:17 לפנ"ב אירעה רעידת אדמה בעוצמה 7.8 שמרכזה בעיר גזיאנטפ בטורקיה. מאות הרוגים בטורקיה ובסוריה השכנה. הרעידה הורגשה גם בישראל. מדינת ישראל נערכת לסייע עם כוחות רפואה וחילוץ

צילום: לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה 3:17 לפנות בוקר אירעה רעידת אדמה עוצמתית בטורקיה, שמרכזה בעיר גזיאנטפ. הרעידה הראשונה הייתה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר, ולאחריה באו עשרות רעידות משנה.

הרעידה הורגשה גם בישראל מהצפון ועד המרכז. למשטרת ישראל הגיעו מאות שיחות של אזרחים שחשו ברעידה. בחסדי שמים, בארץ ישראל לא אירע שום נזק בנפש או בגוף.

בטורקיה ובסוריה, עלה ל-900 לפחות מניין ההרוגים. בשתי המדינות סבורים כי מספר ההרוגים יעלה בשעות הקרובות עם חילוצם של אלפי לכודים מהריסות אלפי הבניינים שקרסו. לבתי החולים החלו בשעות האחרונות לפנות אלפי פצועים חלקם במצב קשה מאד.

video
play-sharp-fill

משרד החוץ בירושלים הודיע כי לפי שעה לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה. עוד נמסר כי האזורים שנפגעו הם לא מקומות שבהם מטיילים ישראלים בדרך כלל.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כעת: "זו הרעידה החזקה ביותר באזור מאז 1939, 912 הרוגים ישנם עד כה" . מיד לאחר האירוע הוא כתב: "אני מוסר את מיטב איחולי לכל אזרחי טורקיה שנפגעו. כל היחידות הרלוונטיות שלנו נמצאות בכוננות. אנו מקווים שנעבור יחד את האסון הזה בהקדם האפשרי ובמינימום נזק, ונמשיך בעבודתנו. צוותי החיפוש וההצלה שלנו נשלחו מיד לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאסון הרעידה וכתב: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים לאזרחי טורקיה בשעתם הקשה בעקבות רעידת האדמה שפקדה את אזורנו.
לבקשת ממשלת טורקיה הנחיתי את כל הרשויות להיערך באופן מיידי למתן סיוע ברפואה, חילוץ והצלה. שרי החוץ והביטחון כבר נמצאים בקשר עם מקביליהם ובשעות הקרובות נסכם את יציאת המשלחת בהקדם האפשרי".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס גם הוא לרעידת האדמה הקשה וכתב: "בשמי ובשם העם בישראל אני מביע צער עמוק על האסון הכבד שפקד את טורקיה והאזור בעקבות רעידת האדמה בלילה שחלף. תנחומי לנשיא ולעם בטורקיה על ההרס העצום ואובדן החיים. מדינת ישראל באמצעות הגורמים המוסמכים תמיד נכונה לסייע בכל דרך אפשרית. ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה".

video
play-sharp-fill

שר החוץ אלי כהן: "בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע צער עמוק בפני העם הטורקי על רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את דרום טורקיה. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים. הנחיתי את משרד החוץ להוביל תוכנית סיוע מהירה לטורקיה להתמודדות עם האסון הקשה".

בצלאל טרייבר, ראש רח"ל לשעבר הזהיר ב"מהדורת הבוקר" כי ישראל בסיכון גבוה: "ישנם תחומים שנעשו פעולות משמעותיות בישראל לאורך פריסה של מערכת התרעה לאומית חדשה לאורך השבר הסורי אפריקאי. גם עם רח"ל, המכון הגיאולוגי. גם במקומות ששמעו אזעקות, זה לא היה מהמערכת הלאומית אלא במערכות מקומיות שיש בהן רגישות גבוהה".

גופי החירום, הבריאות וההצלה בישראל נערכים לסייע לטורקיה:

משלחת יחידת החילוץ של ארגון זק"א נערכת בשעה זו ליציאה לטורקיה על מנת לסייע בחילוץ הנפגעים ברעידה, במשלחת ישתתפו מחלצים ואנשי רפואה שיסייעו לרשויות בטורקיה להתמודד עם האסון.

גם משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למתן סיוע רפואי לטורקיה ולהיערך לאספקת ציוד רפואי ככל שתהיה החלטה של הדרג המדיני. במידת הצורך, יוביל משרד הבריאות בשיתוף משרד החוץ והמל״ל את המשלחת ככל שתדרש.

בשעה זו, בהנחיית שר החוץ אלי כהן והמנכ"ל רונן לוי, מתקיים דיון חירום במרכז המצב של משרד החוץ בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה.

מנכל מד״א אלי בין פנה לנשיא הסהר האדום הטורקי ד״ר קיניק והציע סיוע הומניטרי ורפואי. "אנו עוקבים מקרוב ובדאגה אחר תוצאות רעידת האדמה בדרום טורקיה, מבקש לחזק את ידיכם ולהבטיח לכם כי מגן דוד אדום עומד לרשותכם בכל סיוע שיידרש".

איחוד הצלה – ארגון המתנדבים הלאומי הודיע כי הוא ערוך להוציא משלחת של אנשי רפואה לטורקיה בעקבות רעידות האדמה שהתרחשו הלילה. מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק: "מיד כששמענו על מימדי האסון ביצענו הערכת מצב ראשונית לאיסוף נתונים וצרכים בעקבות האסון. פניתי כבר בשעות הבוקר המוקדמות לשרי החוץ, הביטחון, הבריאות ולראש המל״ל, והודעתי להם כי אנו ערוכים להוצאת משלחת סיוע הומניטרי מיוחדת שתכלול רופאים, פרמדיקים, חובשים ומתנדבי יחידות חילוץ וחוס״ן עם ציוד רפואי והומניטרי כדי להגיש עזרה מיידית לאלפי הנפגעים".

גם צה"ל נערך בשעות אלו להוצאת משלחת סיוע, בעקבות רעידת האדמה שהתרחשה הלילה (ב') בטורקיה. יציאת המשלחת מתאפשרת בהנחיית ראש הממשלה ושר הביטחון. פיקוד העורף מוביל את הערכות צה"ל בנושא בשיתוף הזרועות והאגפים, ביחד עם משרד הביטחון.

בהכנת הידיעה השתתפו: איתי גדסי, שלמה ריזל, בנצי לייזרוביץ', ונתי קאליש.

 



0 תגובות